Vraag & Antwoord :

Zijn jullie producten ooit onderworpen aan dierproeven?

We zijn ten zeerste tegen dierproeven en dierenleed. Geen van de producten die zijn gemaakt, geëtiketteerd en op de markt gebracht door de Nederlandse Bereidingsapotheek is ooit getest op dieren. Deze toewijding geldt ook voor alle ingrediënten die we gebruiken in onze producten.

Is het veilig om natuurlijke producten te gebruiken tijdens zwangerschap of borstvoeding?

Bij al onze producten wordt aangegeven dat we deze afraden tijdens zwangerschap en/of borstvoeding. Het zijn toch puur, natuurlijke producten? Dan is het toch geen probleem horen we u denken... Dat klopt en in theorie zullen onze producten zeer waarschijnlijk geen problemen geven, ook niet bij zwangerschap of borstvoeding. Er zijn ook geen aanwijzingen dat ze problemen kunnen geven. Toch raden we onze producten niet aan bij zwangerschap omdat er nooit specifiek onderzoek naar is gedaan. Dus niemand weet het 100% zeker.

Waarom kunnen er geur- en/of kleurverschillen zijn bij verschillende leveringen?

Bij echt natuurlijke producten zijn variaties tussen verschillende batches onvermijdelijk. De natuur staat bekend om haar diversiteit. Vergelijk het met appels – geen enkele appel is exact hetzelfde. Wanneer je natuurlijke producten bewerkt, zoals reguliere producenten doen, zal

elke batch 'appelmoes' er hetzelfde uitzien, zelfs als het afkomstig is van verschillende leveranciers of appels met een enkele peer... Bij onbewerkte producten is dit echter onmogelijk. Geen enkele batch is precies hetzelfde, tenzij er gebruik wordt gemaakt van chemische bewerkingen of toevoegingen zoals geurstoffen, verdikkingsmiddelen en weekmakers.

Waarom vertoont de zwarte zaadolie soms vlokken, en is dit een teken van bederf?

Nee, de olie is niet bedorven. Het verschijnen van vlokken of stolsels in natuurlijke oliën is een normaal fenomeen dat zich voordoet bij veel natuurlijke oliën, inclusief onze producten. Aangezien onze producten 100% natuurlijk zijn, zonder toevoegingen zoals weekmakers of verdunningen, kan de olie in koude omstandigheden stollen, meestal niet in zijn geheel, maar in delen, wat resulteert in vlokken. Soms verdwijnen deze vlokken niet onmiddellijk bij kamertemperatuur. U kunt de olie voorzichtig verwarmen, bijvoorbeeld door het flesje onder handwarm water te houden of in een bakje met warm water te plaatsen. Hierdoor wordt de olie snel volledig vloeibaar. Als u de olie daarna bij kamertemperatuur bewaart, zullen de vlokken verdwijnen.

Is het mogelijk om mijn bestelling te annuleren nadat ik deze heb geplaatst?

Helaas is het niet mogelijk om bestellingen te annuleren nadat ze zijn geplaatst, omdat ze automatisch in productie worden genomen en verzonden.

Ik heb mijn bestelling niet ontvangen, terwijl de track en trace aangeeft dat het wel bezorgd zou zijn. Wat nu?

Het pakket is mogelijk bij uw buren bezorgd zonder een briefje in uw brievenbus achter te laten. U kunt uw buren hierover raadplegen

Zodra wij van u horen dat een pakket niet bezorgd is, melden wij dit bij de bezorgdienst, die dan een onderzoek opstart. In de meeste gevallen komt het pakket alsnog binnen 1-3 werkdagen aan bij de ontvanger, of we ontvangen bericht dat het retour wordt gezonden naar Noire.

Als het pakket na drie dagen nog steeds zoek is, kunt u opnieuw een e-mail sturen naar (email moet gemaakt worden) In de meeste gevallen gaan we dan over tot een nieuwe verzending, hoewel het probleem tegen die tijd vaak al is opgelost.

Waarom moet ik de kosten van de retourzending zelf betalen?

We streven ernaar onze prijzen in de webshop zo eerlijk mogelijk te houden. Het besluit om geen gratis retourzending aan te bieden, draagt bij aan het handhaven van eerlijke prijzen voor onze klanten. Het principe van gratis retourzending is namelijk niet echt kosteloos voor een webwinkel; er zijn altijd kosten aan verbonden. De kosten voor het retourneren van artikelen zijn doorgaans hoger voor webwinkels dan het versturen van een product.